Followers

Al-Quran yang interaktif & berinformasi !!

Iklan susu cap junjung... ~

Wednesday, June 23, 2010

Kenapa LA Lakers menang NBA Championship 2010?!

Keputusan NBA Championship ialah LA Lakers 83 - 79 Boston Celtics. Kenapa LA Lakers menang? Sebab dia score lagi banyak dari Boston. Hahahar.. tak kelakar pun..




1. Sebab sebenarnya ialah pertahanan/defence Lakers pada Game 7 adalah lebih kental daripada defence Boston. Kobe Bryant pun tak menjadi sangat malam tu, dengan hanya score 6 daripada 24 percubaan. Tapi Kobe banyak dapat free throw, membuatkan score total beliau ialah 23 points.

2. Rebound Lakers lagi banyak dengan defisit 53-40. Kobe turut menyumbangkan 15 rebounds.Sakuragi Hanamichi tidak menyumbangkan sebarang rebound kerana beliau hanyalah watak kartun dalam komik Slamdunk.

3. Pau Gasol merupakan watak penting pada malam itu dengan 19 points dan 18 Rebounds. Pau Yik Mun Tanjung Malim adalah makanan yg terkenal di Tg malim. Ron artest score 20 points.

4. Sepanjang perlawanan (ada 4 quarters), Boston telah mendahului Lakers, dengan score utk first half ialah Boston Celtics 40 - 34 Los Angeles Lakers. Tetapi pada Quarter yg ke-4, Lakers telah melebihi jaringan Boston dengan 30-22.

Maka rasmilah bahawa Kobe Bryant telah menang NBA lagi banyak daripada Shaq O Neille.... :)
Kepada Le Bron James, Cuba lagi tahun depan yek..

P/s: 2nd place is the first Loser... :p

No comments: