Followers

Al-Quran yang interaktif & berinformasi !!

Iklan susu cap junjung... ~

Wednesday, March 17, 2010

TIPS UNTUK DAPATKAN EARNING NUFFNANG

Sudahkan anda meletakkan 3 Banner Iklan Nuffnang kepada Blog anda? Kalau sudah, xperlu baca Post ini, huhu...
Kalau belum, sila teruskan pembacaan anda. Rupa-rupanya setiap Iklan tu, lain company yg sponsor nye, so kena letak tiga-tiga iklan barulah earning cepat sikit. Thanks to Cik Zatie http://ezzati-mytruelife.blogspot.com/ for that's info.

Sebelum ni, aku just letak satu je iklan Nuffnang dekat tepi Sidebar tu, sebab senang, pegi je kat Page Elements, pastu add Widgets.






Nak letak lagi 2 iklan macam susah je, sebab xde butang add widget dekat Header atau tempat Post. 
Rupa-rupanye kalau nak tahu tips camne nak letak lagi 2 iklan tu, ko just kena klik kat ikon Blogger dalam webpage Nuffnang seperti gambar di bawah.




Baru aku tahu yang kita kena pergi dekat Section EDIT HTML, dan ikut je arahan die. Aku pun xreti sangat coding2 ni, tapi instruction die quite easy laa...


Selamat mencuba ~ (wah, rasa cam rancangan kanak2 riang di pagi sabtu plak...) :p

3 comments:

Anonymous said...

hehe
aku letak sebagai widget biasa jer

lg satu ko letak kat dalam entri lg bagus
letak kat POST TEMPLATE

mizzura said...

happy earning!

masturah mj said...

salam,boleh trgkan dgn lbh lanjut tak mcm mana caranya, sbb saya dh tgk cara kat nuffnag,tpi x brpa psti.hrp tnjuk ajar